A rendszer szabadtéren füves, és vagy föld területre állítható.
7 db kb 40 cm hosszú oszloptartó hüvely, és 7 db kb. 20 cm hosszú feszítő tüske kerül beütéses telepítésre a földbe. Területigény: kb 15 méter átmérőjű szabad tér.
Bárhol felállítható, szabadon alakítható rendszer.
Az egyes bódék alapterület 1 m2, magassága 2m, csíkos drapériával a vásári mutatványos bódék, „kuszlik” hangulatát idézik.
A játékrendszer minimum 3 játékkal (maximum 10) egész napos kiegészítő programja lehet a különböző rendezvényeknek.
Az eszközök – mivel alapvető fizikai törvényeken alapulnak, tökéletesen illeszkednek a középkori, a népi, vásári és a békebeli vurstli hangulatához.
Játékban résztvevő személyek száma: 2 fő
A játékosok kezét összekötjük egy 80 cm hosszú kötéllel oly módon, hogy a két kötelet egymáson is áthurkoljuk.
Feladat: A játszók a köteleken átbújhatnak, de csuklójukról nem vehetik le a hurkokat. Cél a két kötél szétválasztása.
Játékban résztvevő személyek száma: 1 fő
A játékos egy méter hosszú rovátkolt fa rudat tart, melyre a csuklótól a botvége felé súlyokat akaszt a játékmester.
Feladat: minél több súly megtartása.
Játékban résztvevő személyek száma: 1 fő
Rugóval működő ágyú segítségével – mely teniszlabdákat lő ki – kell átlőni egy fa lemezből kivágott „veréb” figurán. 3 lövésből minimum egy találatot kell elérni.
(Ha már a „népvagonból” van VW I., II., III., IV., stb.)
Játékban résztvevő személyek száma: 1 fő
Régi parasztházakat festettünk falemezre, melyeknek kapuit kivágtuk. Ezeket a házakat egymástól 2-3 méter távolságra helyezzük el a földön. A játékosnak egy „golfütővel” (melynek fejét a cséphadaróhoz hasonló módon rögzítettük a nyeléhez) kell meghatározott számú ütéssel átjuttatni a labdát a kapukon. No meg persze Sárkány útja (eddig 3 Bruce Lee ajánlotta), Lopakodó, Reflexiós nyerdés, stb.
Játékban résztvevő személyek száma: 1 fő
Festett táblaképek, melyek akkor lépnek „működésbe”, ha a rajtuk látható piros céltáblát a játékos eltalálja.
A cet sellővé változik, a huszár kiugrik a csákó mögül, táncosnő lába forog. Mi kellhet még?
A játék szabályai hasonlóak a rulettéhez, azzal a különbséggel, hogy a nyerő számot a 2 kockával dobott (összeadott) érték határozza meg. A játék zsetonnal játszható.
A játékosok 3 lovas közül választhatnak, melyek síkbábok, és különböző színűek (piros, sárga, kék). A játékot dobókocka segíti, melynek két-két oldala azonos színű (2 piros, 2 sárga, 2 kék). A játékosok egymás után dobnak, s az a ló léphet, melynek színét a kocka jelzi. Amennyiben a játékos saját színét dobja, 2 mezőt léphet. A játékot az a játékos nyeri, akinek a lova elsőként halad át a célon. A verseny kezdetén fogadni lehet a befutó lóra.
Annyian játsszák, ahány szilvamag van a tálban (minimum 5, maximum 12 fő). A magok egyik fele jelölt, s a játékosoknak azt kell megtippelni, mennyi esik le a tálvára a jelölt felével. A játékosok a játék elején kiosztott pálcikákkal fogadhatnak.
Kockajáték.
Egyensúly játék asztali változata.
Mechanikai lóverseny, melyben a lovak csak akkor haladnak egy mezőnyit előre, ha a játékos eltalálja a céltáblát. Felhívnánk a figyelmet a játék hátterében helyet foglaló nézőkre!
A verkli lyukkártyái találkoztak a számítógéppel. Mivel egy nyelvet beszélnek (kettes számrendszer) könnyen megszületett a Camuphone! Klasszikusok, gyerekdalok, slágerek verkli hangzással. Interaktív játék, vagy hangulati kiegészítő.
Vetítés fényes nappal! Az egyes szereplők a közönség hangján szólalnak meg, a helyi szereplőválogatás, és a pár mondatos szövegkönyvek kiosztása után. Mindez a mesélő vásári képmutogató műelemzői alapossággal átitatott irányítása mellett.
A kicsiny dobozba pislantva bárki megláthatja azt a képet, mely valamilyen formában előbukkanhat jövőjében.